Alla inlägg under maj 2012

Av marina - 31 maj 2012 20:42

Bara stå ut ett par timmar till och be på mina knän att inget mera händer nu, för då vet jag fan inte vad jag gör.  Nu sen i söndags så har det varit ett konstant problem med en av brudarna i huset. Massa klagomål på ungen , massa jävla dumheter.. och när man snackar med gubben så står han på min sida.  Och så säjer man åt honom ... snälla ring och snacka med henne. Då får man frågan : med vem då ??  DOHHHHHHHH   gissa 17 ggr.                                                                       Han gjorde det iaf och man trodde att allt skulle va frid och fröjd men nä. Fan man hinner ju inte bli glad innan något nytt händer så man far i taket.  Skulle behöva va barnledig 1 vecka från henne ibland , bara för att samla kraft.                                                                                               Det är säkert bara skitsaker i vissas ögon.. men när bägaren redan är full och det bara fylls på med mera skit så orkar man inte så mycket mera.                                                                                   Så i morgon ska mitt hem fyllas av inget but silence... jag ska hälla upp en stor jävla rom och cola och andas ut. Kanske ett bad eller 15 för att mjuka upp min stela nacke efter all stress.                                                                                                                                                                                   En fröjd idag är att min son varit här. Han hade varit i stan och gjort ett matteprov och jag håller tummarna på att det gick bra.    Och det va oxå ett trevligt utvecklingssamtal med Julia och hennes lärare igår. Jag är stolt över henne. Och hoppas bara att hon fortsätter så som hon gör.  Ja det kan ju va trevligt att få läsa pappren som läraren skickar hem då de är aktuella och inte 4 månader senare. men men..                                                                                                           Sista barnlediga helgen nu med innan gubben kommer hem från ryssland.  O istället för att dra en vild runda på stan så dög man inte nu.  Nåväl är man förgammal så är man väl. Men jag lär ju knappast bli yngre så det får vara nu. Det va kul sålänge det varade. 

En stund till framför tv.n innan det blir sängen så det kan bli fredag någon gång. Tjo flöjt 













Av marina - 27 maj 2012 17:58

att iaf få lotsas att man är medlem i en relativt normal familj ????? Ja tydligen så är det helt OMÖJLIGT!!! Undrar vem man skriver till för att få möjligheten att bli bortadopterad.                                       En lugn och skön söndag hade jag hoppats på ...i stället blev det söndagen from hell. Vill inte gå in på det sådär i detalj.. men om man inte har rätt till psykbryt nu så har man fan aldrig det. Finns liksom ingen hejd på dumheterna.   Börjar fan fundera på om jag är en av de sista som fungerar normalt i en total fucked up värld. Sen det där med normalt kan ju diskuteras både hit o dit om . Men om man bara ser på rent utvecklingsvis så består förmodligen 93% av världen av amöbor.. medans jag har utvecklats till apa. Äsch haha.. vet i fan.                                                                                                   Nu ska jag in på Linköpingskommuns hemsida och söka familj som vill ta emot en sån som mej 






Av marina - 23 maj 2012 13:24

Ja idag va det dags att shoppa efter avslutningsklädet till tjejerna. Tänkte jag skulle va lite smart och passa på innan alla får lön. Och så valde jag givetvis den varmaste av dagar.... umpft. 

Men det får väl gå.. ha en sak att hämta när vi ändå är i tornby.. gubbens present till hans födelsedag. Vad det är får jag återkomma om .

Antar att jag får ta med mina tofflor i handväskan så jag kan kasta dom på ungarna när de är på gång att börja slåss Ghetto style. 


hmm vad har hänt mera då .... jo gubben drog till ryssland. Ja han tröttnade på ett hem med brudar så han packa väskan och stack ;) nädå..jobbe jobbe (på wedig gottländska) 

Och min älskade lilla dotter hon blir bara mer och mer killtokig ju längre dagarna går. 


 

Får snart sätta en vaktstyrka  utanför dörren oxå för nu börjar de springa här och ringa på .. de där med snopp. 

Nähä.. dags för en kopp kaffe till, en stor fet cigg och sen fix och trixs så man är klar för avfärd när ungarna ramlar in. 

So long 

Av marina - 17 maj 2012 09:10

ja gubben alltså till Ryssland. aaaaaaaaaaaaaaaaaaah ..lugnt och skönt =) bara lite synd att det blev en röd dag såhär så ungarna är lediga och uttråkade ;)                   Framåt eftermiddagen kommer Mimmi ..håller tummarna på att solen får va framme så vi kan sitta på ballen och få lite sol. I morgon är det skoldag iaf för Moa men Jullan är ledig så då sticker vi ner till apoteket röda näsan för helgens intag av alkohol. mmm... det blir rom iaf.. ska göra en rom o cola sluch med krossad is.. citron mm.. (dreeegel)      Men idag ser det ut att bli en dag med att plocka i ordning i röran som gubben lämnat efter sej. Fast jag städade igår :S       Mer kaffe ska först intas och sen så ska jag skutta in i duschen . Have a nice one 






Av marina - 10 maj 2012 11:44

För att gubben än en gång ska kasta sej ut på jobb utomlands. Denna gången till Ryssland. Låter ju sådär halvkul. Men han skulle ge sej ut och fota lite sa han. Och man kan ju hålla tummarna på att han köper med sej något kul hem. Annars ser väl allt ut som det brukar. Vi har sökt lägenhet på lägenhet för lite miljöombyte ..men sen när det väl gäller så ballar vi för hur man än vänder arslet så trivs vi ju bra i ghettot. Ungarna har sina polare och Jullan har sådär 5 minuters väg till skolan . Då kom gubben på den strålande ideen att : Vi bor kvar men satsar på denna lägenhet. Alltså få ommålade skåpsluckor, nytt golv i köket .. en fläkt osv. Låter jävligt bra tycker jag .  Ibland så är han inte så dum den där packe som man kan tro                                        För övrigt då.......... jo det väntar en party hard weekend med mimmi snart. Håller tummarna på att solguden ler åt oss.... för det ska grillas. Ja inte den där mesiga elgrillen... NÄNÄ vi ska ELDA ta mej fan    Stoooor låga , bränt kött som skriker av canser varning och myggbett på alla konstiga ställen.  Opa musik ska dåna så blattar från hela ryd kommer stå samlade på altanen redo för att kasta porslin. 


Sen söndagen där så kommer jag behöva sjukvårdspersonal på stand by kan jag tro     




Ovido - Quiz & Flashcards