Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

42 dagar kvar på ungarnas sommarlov

Av marina - 8 juli 2012 12:28

Sådär ja.. så har man sabbat något stackars barns dag    *skrattar elakt*

 

Har nu haft en helg med fullt hjärnsnurr. Vilket är skitbra ! 

Det har fått mej att inse att vissa saker och personer är bättre att lägga bakom sej. Mycket snack och lite verkstad som det brukar heta. 

Min ärade man och jag fattade ett gemensamt beslut om framtiden . Nä inget om äktenskapet utan mera något som vi bägge är sugna på. 

Det har legat i luften ett tag att vi skulle vilja ha något skoj att sätta klorna i. Och igår föll poletten ner och beslutet blev en Camaro ^^ 

Den ska köpas och fixas upp och glidas i. Gött som fan . 

Och eftersom gubben har ett sånt jobb nu som gör att han mellan resorna blir hemma läääääääänge (till mitt stora förtret ibland ) så känns ju det där med 4 veckors semester på det lite onödig. 

Så måndag så ska han ringa chefen o kika på ev utlands jobb som kan ge feta stålar. Och då kommer projektet rulla i gång redan i september i såfall. 

Skönt att se att man inte behöver sitta o drömma i 25 år. 

Ser VERKLIGEN fram emot detta. Få skita ner sej lite i ett garage. Se hur det går framåt och tillslut rulla ut en sommarkväll =) 

 

Håller tummarna nu att på måndag han får något bra jobb så man kan känna planen gå i lås. 

 

Barnlediga va vi i en vecka .. va fan inte dumt alltså. Märktes på gubbens humör att han va mycket gladare, kände sej lättare osv. Börjar anta att det är ett litet oros moln över hans dotter. Men va vet jag. 

Kände direkt en viss bakåt gång när hon kom hem igen. 

Men som sagt .-.. det är vad jag tror. 

 

Sen i går fick jag stora dampet. Ärade svärmor som jag så glatt sluppit nu en tid sedan gubben och hon inte varit sams. Nästlade sej in igen    

Och nu tror hon att allt är som det va. Dvs hon kan kasta sin skit på gubben och mej o alla andra som inte gör som hon säjer eller tycker. 

O när gubben drar utomlands så ska hon väl fortsätta komma här och härja på mej. 

Men en sak är säker .... den här gången så funkar det inte. 

Har ingen ork, humör eller lust för henne. 

Så börjar hon kommer hon få se en Mia förbannad. Och det är INGEN rolig syn. 

Att komma här och hota med socialen osv  för att inte vi använder en matta som hon köpt. 

JÄVLA KÄRRING !!!!!!!!!!!! 

Ärligt ...hon är inte klok någonstans. 

Håller tummarna på en fist fight  !!!!!!!!!!!!!! 

 

Nu ska iaf gubben och hans dotter iväg och ta en fika med klimakterie kossan . Så jag och julia får en stund i lugn och ro. 

 

Over and out  från ett regnigt Linköping 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marina - 26 februari 2013 08:02

Har inte skrivit på typ hur länge som helst . Men allt har varit en aning omtumlande och prioriteten har legat på annat än att skriva. Äktenskapet höll den sista jordbävningen och är väl varken bättre eller sämre idag. Och när det eländet va över s...

Av marina - 25 oktober 2012 18:16

anledning ...hmm...ja igår fick jag höra att det inte kändes bra.   Lätt för mej att klara ett helt äktenskap när du inte ens finns i sverige då . Orkar inte kämpa mera, har samma jävla samtal varannan månad där han får säja hur HAN känner det. Men...

Av marina - 4 augusti 2012 18:24

Mår som en överkörd pungråtta.  Jo det ska bli ganska skönt att gubben åker till tyskland på måndag. Men va fan.. dessa senaste 6 månader då hans dotter gått ifrån : jag kan inte, jag vet inte och 39982777 st frågor om ta mej fan allt. Till att bli...

Av marina - 31 juli 2012 10:59


    Så har stackars fisen fått en ny knöl ca 5 cm ifrån där han opererades för ett par veckor sen. hmm den här kissen börjar bli en dyr affär. Sist kostade det 3500 kr.  Hoppas bara inte det blir ny operation. För fy .. han hatar att åka bil, ...

Av marina - 20 juli 2012 15:00

Ja så va det dags igen. Bli behandlas som luft.. jo jag fixar det .  Men är det meningen att ens 12 åriga dotter ska behandlas likadant ?  Hur blir hans reaktion om hans dotter får samma behandling ?   Men det är ju en skillnad har vi märkt. Som ...

Ovido - Quiz & Flashcards