Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

God afton Sverige

Av marina - 20 juni 2012 21:44

Ja det har ju hänt lite sen jag va här och kladdade sist ... nu ska vi se .. 

  

Det har festats .......

 

Festats med gårdsgrannar 

 

Festats på krogen .

 

Det har varit avslutning 

 

Och Julia sjöng på avslutningen 

 

 

Sen har jag fyllt år 

 

 

 

Och idag va vi och kikade på lite bilar i Vadstena .

 

 

Ja och sommaren har bara börjat och jag håller på att bli en aning knäpp på gubben . Sorry Packe ... men du driver mej till vansinne när du bara går hemma .

Julia har sysselsättning .. sportklubb som är igång må-torsdagar . Och nästa vecka är det simning. Sen drar hon till sin pappa en vecka. 

Medans Moa bara går och drar. Och jag har bett honom att hitta något att göra. 

Kan ju fan inte gå runt och glo här på gården en hel sommar. 

Och det märks oxå på packe att han behöver ha något att göra. Börjar bli sånt tjat om bilen ..alla grejer som han vill köpa tillden osv. 

Tillslut sa jag till honom att åka upp till polaren i hudriksvall haha. Men vad .. det är ju på somrarna man  kan göra sånt. 

Eller ta med sej sin dotter och sticka upp till stockholm.. Junibacken .. o passa på och hälsa på gubbarna  i beckholmen på hans gamla jobb. Men snälla gör NÅGOT 

Som svar på det fick han ur sej att han tänkt riva upp gräsmattan o så ny =O 

men va faaaaaaaaaaan . Gör något kul för jösse namn. 

 

Midsommar snart på g. Har absolut inga planer för den dagen heller.  Men vi får se vad det blir av det. 

Nä mer kaffe och en cigg och kanske gå ut och kasta en toffel eller 2 på katterna som håller på att slåss ute. mm.. en av dom är säkert våran haha


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marina - 26 februari 2013 08:02

Har inte skrivit på typ hur länge som helst . Men allt har varit en aning omtumlande och prioriteten har legat på annat än att skriva. Äktenskapet höll den sista jordbävningen och är väl varken bättre eller sämre idag. Och när det eländet va över s...

Av marina - 25 oktober 2012 18:16

anledning ...hmm...ja igår fick jag höra att det inte kändes bra.   Lätt för mej att klara ett helt äktenskap när du inte ens finns i sverige då . Orkar inte kämpa mera, har samma jävla samtal varannan månad där han får säja hur HAN känner det. Men...

Av marina - 4 augusti 2012 18:24

Mår som en överkörd pungråtta.  Jo det ska bli ganska skönt att gubben åker till tyskland på måndag. Men va fan.. dessa senaste 6 månader då hans dotter gått ifrån : jag kan inte, jag vet inte och 39982777 st frågor om ta mej fan allt. Till att bli...

Av marina - 31 juli 2012 10:59


    Så har stackars fisen fått en ny knöl ca 5 cm ifrån där han opererades för ett par veckor sen. hmm den här kissen börjar bli en dyr affär. Sist kostade det 3500 kr.  Hoppas bara inte det blir ny operation. För fy .. han hatar att åka bil, ...

Av marina - 20 juli 2012 15:00

Ja så va det dags igen. Bli behandlas som luft.. jo jag fixar det .  Men är det meningen att ens 12 åriga dotter ska behandlas likadant ?  Hur blir hans reaktion om hans dotter får samma behandling ?   Men det är ju en skillnad har vi märkt. Som ...

Ovido - Quiz & Flashcards